On vana tõde, et inimestele meeldib osta. Aga kellelegi ei meeldi kui neile müüakse! Eriti kehtib see tõde sotsiaalmeedia kanalites. Niisiis kuidas seda teha edukalt?


Olge usaldusväärne

Aina enam kasutavad ettevõtted oma jälgijate loodud ja jagatud sisu. See tagab suurema sisumahu ning toimib kui sõbra positiivne soovitus järgmisele huvilisele. Mitte ettevõte ei kiida oma toodet/teenust vaid tavalised inimesed, päris kasutajad. Ühine hea kogemus liidab kasutajaid ja toob uuesti tagasi tarbima. Oma brändi usaldusväärsuse tõstmiseks on hea viis motiveerida oma kliente teie toodete/teenuste kohta tagasisidet andma. Vastutasuks pakkuge sooduskupongi või mõnda muud brändiga seotud hüve. Postitused ja storyd levivad sõprade seas, kes suure tõenäosusega saavad ka positiivse tagasiside tõttu teie uuteks klientideks. Boonusena saate oma lehele uut ja huvitavat sisu toota.

Pakkuge värsket ja originaalset sisu

Kasutajate hirm millestki huvitavast ilma jääda on pidev, seetõttu on lühiajalise haarava sisu loomine (storys) ideaalne viis nende tähelepanu köita ja hoida. Jagage tõsielulisi klippe, näidake kuidas elu käib kulisside taga, jagage õpetusi, äpardusi, huumorit. Võimalusi on lõputult. Näiteks storyde kaudu tagaside küsimine, kus kasutaja saab lihtsalt “EI” või “JAH” vastusega enda arvamust avaldada.

kodulehe haldus ja hooldus

kui palju maksab kodulehe haldus ja hooldus

Mõelge videoformaadi peale

Inimesed jumaldavad vaadata lugusid, millega nad suudavad samastuda ja mis on kaasahaaravad. Looge nn seeriaid, kus lugu on pikem kui vaid üks videopostitus. Visuaalsed seotud lood on ka tagantjärele tarbides köitvad ning loovad väärtust pikemaks ajaks. Videote kasutamine turunduses võimaldab selekteerida välja huvilised, kes on videot vaadanud näiteks rohkem kui minuti ning sellele sihtgrupile saab hiljem reklaami suunata.
Samuti tasub teha otseülekandeid (live). Need tõmbavad palju rohkem tähelepanu kui järelvaadatavad, sest sündmus toimub just nüüd, praegusel momendil. Vaatajal on võimalus ise interaktiivselt hetkest osa võtta ja kaasa rääkida.
Kasutage oma ettevõtte töötajaid, koostööpartnereid, kasutajaid – see kõik aitab ettevõttel oma tarbijatele lähemale jõuda.

Kasutage mõjuisikuid

Suunamudijate (influencer) valik on suur, nende jälgijaskond kordades suurem. Kõige suurema fännibaasiga mõjuisik ei pruugi aga olla kõige parem valik teie jaoks. Tema üksainus postitus ei tee ettevõtte jaoks mitte midagi ära. Koostöö peab olema pikaaegne. Parem valik võib olla hoopis suurem hulk väikseid tegijaid kellel kõigil oma erinev jälgijaskond. Usaldage mõjuisikute soovitusi ja andke neile vabad käed. Ega ilmaasjata pole neil sadu jälgijaid ja arvamuse avaldajaid. Nad ei saa aga teha teie eest ära tervet tööd, saavad vaid suunata uued potentsiaalsed kliendid teie hoovi. Edasi peate ise tootma põnevat sisu, et uudistaja lojaalseks tarbijaks muutuks. Influencereid otsides tehke kindlaks, et nad väärtustaks samasuguseid põhimõtteid nagu teie brändki. Sel juhul võite olla kindel, et jälgijate seas on see sihtgrupp, kes teie tootest/teenusest huvituvad.

Suhelge kliendiga

Võimalusi suhtluseks on mustmiljon – Facebook Messenger, Intagram, WhatsApp, Viber, WeChat, SnapChat. Need ei ole mõeldud vaid eraisikute vaheliseks kasutamiseks, väga edukalt saavad neid ära kasutada ka ettevõtted. Näiteks: klient vaatab e-poest toodet, tal tekib küsimus. Kõige kiirem ja lihtsam viis tal teiega ühendust võtta ongi suhtlusäppide abil.
Kui te ise ei saa pidevalt kättesaadav olla, kaaluge chatbot’i ehk roboti lisamist. Nad on alati olemas, olenemata kellaajast ja muudavad teie klienditeeninduse kiiremaks, kuna suudavad korraga vastata paljudele.
Telefonid ja e-mail ei ole enam number üks – tänapäeval on inimesed palju altimad suhtlema läbi erinevate sotsiaalmeediakanalite ja chatide. Olge paindlik ja looge mugav keskkond oma klientidega suhtlemiseks.

kodulehe haldus ja hooldus

kui palju maksab kodulehe haldus ja hooldus

Kasutage sihtimist (targeting & retargeting)

Targeting on väga mõjus funktsioon, mis võimaldab nähtav olla klientidele, kes teie tootest/teenusest võiks olla huvitatud. Näiteks ei ole mõistlik reklaamida Pärnu kohviku lõunapakkumisi Tallinnas või huulepulki meestele. Suunake oma reklaamiraha sinna, kus on ostjad!
Retargeting on veel võimsam vahend suunamaks reklaame inimestele, kes on korra teie vastu juba huvi üles näidanud. Nemad on juba nn tuttavad, kodulehel käinud ja seega on neid lihtsam kutsuda järgmist sammu tegema. Ka see on omamoodi kommunikatsioon teie ja kliendi vahel. Tuletate talle ennast ja oma teenust/toodet meelde ja suunate õigesse kohta. Kutsute ta tegutsema!
Tänapäeval on võimalik suunata reklaami väga kindlatele sihtgruppidele väga kindlatel aegadel. Tasub õppida seda ära kasutama.

Ning mis kõige tähtsam. Mobiilivaade alati esimesena! Kontrollige, et teie loodav sisu oleks hästi tarbitav mobiilsetest seadmetest. Mobiiltelefonid käivad meiega kõikjal kaasas. Käsi haarab esimesena just telefoni järele kui on vaja midagi kiirelt otsida, osta või meelt lahutada!


Autor:

Karena Kiis

Web Systemsi SEO partner.

Internet Explorer Icon

NB! Microsoft on loobunud Internet Exploreri arendamisest ning sellele uuenduste tegemisest ja ei soovita antud internetibrauserit turvanõrkuste tõttu kasutada. Internet Explorer ei toeta enam uusi võrgustandardeid ning antud veebilahendus ei tööta siinses brauseris korrektselt.