Võta meiega ühendust

Soovid infot mõne meie teenuse kohta? Võta meiega ühendust ja räägime!

    Tärniga (*) märgitud väljad on kohustuslikud. Kiri läheb info@websystems.ee

    SEO – kuidas ma ühe aastaga e-poe külastajate arvu 23-kordseks kasvatasin?

    Ilmselt oled kuulnud tähekombinatsioonist SEO (Search Engine Optimization), ehk eesti keeles otsingumootoritele optimeerimine, ja tead, et veebis on see äri käimatõmbamiseks ja ülalhoidmiseks üks fundamentaalsemaid asju. Aga mis selle võlusõna taga tegelikult peitub? Kas ja kuidas SEO päriselt töötab?
    Käesolevas postituses selgitan, mis on ja milleks on vajalik SEO, mis on SEO põhitõed ja kuidas on nende abiga võimalik ühe e-poe külastatavust 23-kordseks kasvatada.

    E-poe näiteks võtame sowood.ee ja ajavahemikuks ühe aasta.

    Google Analyticsi väljavõte vahemikus 19. jaanuar 2020 kuni 19. jaanuar 2021:

    19. jaanuar 2020 päevane külastajate arv 15 / nelja nädala külastajate arve 472
    19. jaanuar 2021 päevane külastajate arv 346 / nelja nädala külastajate arv 6083
    Ühe aastaga on kodulehe külastajate arv kasvanud vastavalt 2206 % ja 977 %

    Kohe näitan sulle, kuidas ma seda tegin ja kuidas sina samamoodi oma kodulehe külastatavust tõsta saad.

    Mida SEO täpsemalt tähendab?

    Otsingumootoritele optimeerimine (ehk SEO) on kodulehe nähtavuse suurendamine otsingumootori otsingutulemustes. 

    Näiteks tahad sa endale osta uut lauda, aga tavalises sisustuspoes ei ole mitte midagi sobivat. Sa võtad appi interneti, et otsida sealt infot puidust laudade kohta. Oletame, et kasutad Google otsingumootorit. Kui guugeldad näiteks “tammepuidust laud”, siis need lehed, mida Google eespool kuvab, ongi sinu sisestatud märksõnale (“tammepuidust laud”) optimeeritud.

    Miks on otsingutulemustes esimeste seas välja tulemine nii oluline?

    Kes siis ei tahaks Google-is esilehel välja tulla 🙂 ? Mida eespool Google sinu lehte kuvab, seda rohkem külastajaid sinu lehele satub.

    75% internetis surfajatest ei jõua kunagi otingumootoris esimesest lehest kaugemale.

    Kuidas esilehele pääseda?

    Esilehele pääsemiseks on kaks varianti: reklaam ja orgaaniline nähtavus.

    Reklaam ja orgaaniline nähtavus Google-is

    Pildilt näeme, et esimene tulemus on reklaam, mis tähendab seda, et ettevõte maksab siis, kui guugeldaja tema lehel klikkab. Populaarsematel märksõnadel on ka reklaamis esimeste kohtade pärast rebimine — isegi kui maksad, ei pruugi sinu reklaami esimesel lehel näidata ja potentsiaalne klient sinu lehele jõudagi.

    Ainult reklaamile lootes võib juhtuda, et maksad igakuiselt suured summad, aga tulemust ikka pole. 

    Need kodulehed ja e-poed, millel ei ole märget “Reklaam”, tulevad otsingumootorist orgaaniliselt välja ja siin mängibki rolli SEO.

    Seega – esilehele pääsemine ei ole mingi müstika 🙂 See nõuab kas palju raha või palju tööd või mõlemat korraga!

    Millistest sammudest SEO teekonnal alustada?

    Analüüs

    Selleks, et teada saada, mis seisus koduleht SEO mõttes on, mis samme järgmiseks astuda ning milliseid märksõnu valida, tuleb appi võtta mõni SEO tööriist. Neid on internetis mitmeid. Guugelda “SEO tool” ja leia endale sobiv 🙂 

    Mina kasutan esimeseks analüüsiks Moz.com. Moz näitab, mis sinu enda lehel toimub ja seal saad ka konkurente analüüsida. 

    Kõigepealt tasub vaadata, millised SEO vead ja soovitused Moz välja toob. 

    Näiteks ei meeldi osingumootoritele puuduvad või vigased H1 tagid, puuduvad meta kirjeldused, korduv sisu või korduvad tiitlid. Ka lehe kiirus mõjutab SEO-d, seega jälgi, et sinu koduleht liiga aeglane ei oleks.

    Moz.com näitab, mida sinu lehel parendada saaks

    Leia märksõna(d), millele leht optimeerida 

    Kui esmane analüüs on tehtud, tuleb ette võtta märksõnad. Märksõnad on sõnad, mis kõige paremini kirjeldavad lehelt leitavat sisu ja millega sa soovid otsingumootoris välja tulla (nt “tammepuidust laud”). 

    Ilmselt sa juba tead või aimad, milline võiks olla sinu ühe või teise lehe märksõna. Aga ära kohe pea ees vette hüppa — ka märksõnu tuleb analüüsida.

    Küsi endalt:

    Milliseid sõnu inimesed internetis kasutavad? Milliseid kasutab minu sihtrühm? Milliseid küsimusi nad esitavad?

    Märksõnade analüüsi abimeheks võid võtta Google-i Keyword Planner. Sellele saad ligipääsu juhul kui sul on Google Ads kasutaja.

    Keyword Plannerist saab märksõnade kohta päris palju infot. Sisesta märksõna, vali keel ja riik ning tulemus näitab, kui palju Google seda märksõna kuvab, kui palju märksõna vaadatakse, kas ta on populaarne ja lisaks annab Keyword Planner märksõna soovitusi. Google Keyword Planneri ja selle kasutamise kohta loe täpsemalt siit.

    Kui sul ei ole Google Ads kasutajat, siis märksõnade analüüsimiseks on ka teisi abivahendeid. Ühe tasuta tööriistade nimekirja leiad näiteks siit.

    Moz.com, millest eelnevalt juttu oli, analüüsib samuti märksõnu ja annab soovitusi.

    Põhjalikumalt saad lugeda märksõnade leidmisest ja analüüsist Mozi lehelt.

    Kõik kodulehe alamlehed ja e-poe puhul tootelehed peavad olema märksõnale optimeeritud.

    Paljud veebilehed saavad suurema osas oma liiklusest sisu- või tootelehtedele ja seepärast on oluline iga leht optimeerida ühele spetsiifilisele märksõnale. Sihi täpselt ja tood lehele rohkem õiget liiklust. 

    SoWoodi puhul käisin samuti läbi kõik tootelehed ja optimeerisin need ühele spetsiifilisele märksõnale. Kui müügis oli näiteks kaks tammest söögilauda, siis üks tooteleht sai optimeeritud märksõnale “Tammest söögilaud” ja teine märksõnale “Tammepuust söögilaud”. 

    Väldi häguseid märksõnu nagu näiteks “Söögilaud Adeele” või “Söögilaud Karolin”. Tõenäoliselt  ei otsi keegi Google-ist Adeele nimelist söögilauda.

    Kasuta igal lehel ühte unikaalset spetsiifilist märksõna! 

    Kui sul on e-pood, optimeeri märksõnale iga tooteleht. Kusjuures iga toode lisa eraldi leheleAlternatiiv oleks teha üks tabel, kust klient saab meelepärased tooted välja valida, aga see ei ole SEO mõttes hea lahendus.

    Tabel toodetest (https://www.estinwood.ee/tisleri-materjalid-laoseis) versus iga toode klikatav (https://www.sowood.ee/puidu-muuk/)

    Kirjuta märksõnale optimeeritud tekstid igale (toote)lehele ja pea blogi

    SEO puhul mängib suurt rolli kodulehel viibimise aeg. Mida kauem külastaja sinu lehel viibib, seda usaldusväärsemaks su leht Google-i silmis muutub ja seda eespool hakkab Google sinu lehte kuvama.

    Kui lehe külastaja sulgeb lehe kohe pärast avamist, siis otsingumootor ei too seda lehte antud märksõnaga esile.

    Kuidas klienti võimalikult kaua lehel hoida?

    Paku kodulehe külastajale huvitavat, väärtuslikku ja tema võimalikele küsimustele vastuseid andvat teksti- ja pildimaterjali.

    Tootekirjelduse ja blogi kirjutamisel pea silmas – mida kallim toode või mida tihedam konkurents, seda rohkem peab tekstiga vaeva nägema. Sisu teeb huvitavamaks visuaalse materjali kasutamine. Võimalusel anna kliendile ka mingit lisaväärtust, nt tasuta õppevideo.

    Blogipostituse lõpus on soovitav kasutada CTA (call to action), mis kutsub inimesi sinu toodet ostma või sinuga ühendust võtma. 

    CTA (call to action) blogipostituse lõpus

    Optimeeri kõik fotod

    Optimeeritud fotod toovad lehele liiklust. SoWood.ee saab 10% liiklusest piltide kaudu. 

    Ära jäta pildile suvalist nime, keegi ei otsi internetist IMG_115152.

    Enne pildi kodulehele üles laadimist anna sellele nimi, mis sisaldab märksõna ja kirjeldab võimalikult täpselt pildil nähtavat.

    Optimeeritud pildid tulevad otsingumootoris paremini välja

    Lisa igale lehele meta kirjeldus ehk meta description

    Meta description on otsingumootori tulemustes kuvatav ~150 tähemärgiline veebilehe kirjeldus. See peab sisaldama märksõna ja andma lühidalt edasi lehel leitava sisu. Kirjuta see võimalikult huvitavalt, et inimesel tekiks soov sellel klikata!

    Kokkuvõtteks

    Võtame lühidalt kokku sowood.ee toodetega tehtu, mis aitas neil mõni kuu hiljem otsingumootoris esilehel välja tulema hakata.

    Kõigepealt – märksõna analüüs.

    Võtame märksõnaks ja näidistooteks “Servamata tammeplank”.

    1. Lisasin toote

    2. Lisasin tiitli

    3. Lisasin URLI-i

    4. Lisasin tooteteksti

    Kasuta märksõna

    5. Lisasin meta descriptioni

    Kasuta meta descriptionis märksõna

    6. Optimeerisin pildid

    Lisa pildi nimi ja Alt-tekst

    Ja umbes pool aastat hiljem tuleb Sowood Google otsingumootoris nii “tammeplangu” kui ka “servamata tammeplanguga” orgaaniliselt esimesena välja:

    SoWood.ee tuleb “tammeplanguga” orgaaniliselt esimesena välja

    Tuleb mainida, et eeltoodud punktid ei ole kogu tõde SEO-st. See on vundament, millest tasub alustada ja millele edukas optimeerimine üles ehitada.

    Ära jäta SEO-d unarusse! Tegele regulaarselt

    Nüüd kui päringuid tuleb iga päev ja äri õitseb, ei tohi SEO-d ära unustada. 

    SoWoodis jälgin iganädalaselt graafikut, mis näitab, kuidas märksõnadega läheb.

    Regulaarselt tegelen toodetega, täiendan tootevalikut ja kodulehe tekste. Google´ile väga meeldib, kui kodulehel sisu uueneb ja tooteid tuleb juurde. 

    SEO-sse tasub oma energiat panustada. See on kõige soodsam viis oma äri käima saada.

    Alguses võtab küll aega, aga lõpuks ei jõua sissetulevat tööd ära teha.

    Kui sul tekkis SEO kohta küsimusi või otsid partnerit, kes aitaks sind sellel pikal teekonnal otsingumootorite tippu, oleme hea meelega abiks!

    Võta meiega ühendust ja tule tasuta SEO konsultatsioonile!