Räägime e-poega liidestamisest ehk integreerimisest majandustarkvaraga, milleks see hea on ja mis on selle suurimaks miinuseks.
Sul on toimiv äri – pood, ladu, töötajad ja võib-olla isegi tootmine. Sul on kasutuses ka majandustarkvara – näiteks Directo, Merit Aktiva, SAF – üks tänuväärsemaid abimehi erinevate osakodade vahel info vahetamiseks ja nende tervikuks liitmiseks.
Järgmiseks plaanid sa avada ka e-poe. Aga kuidas avatav e-pood sinu ettevõtte nö ökosüsteemi sisse lülitada? Või kas ja milleks see üldse vajalik on? Võib-olla saavad e-pood ja füüsiline pood ka eraldiseisvalt edukalt ettevõtte heaks tööd teha? Nagu kaks kolleegi, kes eeskujulikult oma töölaua taga rügavad, vahetamata omavahel ühtegi sõna.
Liidestamine paneb e-poe majandustarkvaraga suhtlema
Kuid nagu öeldakse, siis efektiivne suhtlus on üks eduka ettevõtmise võtmetest. Kui kolleegiga suhtlemiseks piisab keeleoskusest ja tahtejõust, siis süsteemide omavahel suhtlema panemine nõuab natukene suuremat tööd ning tehnilisi abivahendeid. E-poe ja majandustarkvara omavahelist sidumist nimetatakse liidestamiseks.
Mida liidestamine täpsemalt teeb?
Kui e-pood ja majandustarkvara on liidestatud, siis kõige sagedamini vahetavad nad omavahel andmeid toodete laoseisude, klienditellimuste ja arvete kohta. Lisaks veel kliendibaasi sünkroniseerimine, et siduda korduvtellimusi ühe ja sama isiku külge, eriti kui tegemist on juriidilistest isikutest klientidega.
Kui tegutsed näiteks e-poega paralleelselt ka Amazonis või Ebays, siis on peaaegu ainumõeldav lahendus luua liidestus majandustarkvara ja nende erinevate müügikohtade vahel, et mahukat käsitööd tegemata laoseisudest õiget ülevaadet omada. Eriti ärikriitilise tähtsusega on see siis, kui müüdavad tooted on näiteks üksikeksemplarid või kui iga kaubaartiklit on väga piiratud koguses ega soovita riskida olukorraga, kus kliendile müüakse toode, mida tegelikult enam laos ei ole.
E-poe majandustarkvaraga liidestamise plussid
Kui sa ei ole veel päris kindel milleks oma e-poodi majandustarkvaraga liidestada, siis siin on sulle mõned peamised põhjused, miks seda teha:
- Müüdavate toodete haldamine käib kõik ühest kohast.
- Füüsilise poe ja e-poe laohaldus on automaatselt sünkroonis: esiteks töötaja ei pea e-poes käsitsi laoseisu muutmiseks aega raiskama ja teiseks ei teki olukorda, kus e-poes müüakse juba laost otsas toodet.
- Töötajad ei pea transpordilahenduste otsimisele aega kulutama.
- Kui toode saadetakse kliendile kulleri või pakiautomaadiga, saab tänu automaatsele pakisiltide genereerimisele sildi kliendi infoga pakile kohe külge panna.
- Tegevuste automatiseerimine säästab töötaja aega ning ta saab rutiinsete tegevuste asemel midagi tähtsamat teha.
- Töötajate tööaja kokkuhoiu tõttu vähenevad ettevõtte jooksvad kulud.
- Koos IT-firma spetsialistidega liidestuse tehnilist lahendust planeerides võid oma äriprotsesside kohta avastada üht-teist uut, mida varem pole tähele pannud, aga millele oleks kasulik tähelepanu pöörata.
E-poe majandustarkvaraga liidestamise miinused
Oleme selgeks saanud, et liidestamine on e-äris väga vajalik ja kohati isegi möödapääsmatu. Aga kas sellel on ka mõni miinus? Kui üldse mingeid miinuseid otsida, siis võib selleks olla tehnilise lahenduse keskmisest kõrgem hind. Küll aga tasub see ennast kokkuhoitud kulude arvelt väga kiirelt ära ja edaspidi on ettevõttele ainult kasumlik.